Söte Snubbie

När jag kom hem från min resa hade min laptop varit i min lillasysters händer. Bakgrundsbilden hade bytts till den här:


Bildkälla

 

Smaken är som baken, men detta lilla pyre är bland det gulligaste jag sett! Apan heter Golden snub-nosed monkey och lever bland bergen i Kina. Den måste ju varit inspirationskällan till Gremlins Gizmo. Särskilt med tanke på att det är i Chinatown hos en urtypisk kinesisk man som de får tag på Gizmo.

Jag visste inte att det fanns sådana här djur innan resan och fick inte syn på någon heller. Så nu har jag ännu en anledning att bege mig tillbaka till öst.

Så en sömnlös natt började jag plöja igenom serien Planet Earth. Och vad tror ni dyker upp? Jo inget mindre än snubbies:




 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0