Quizmania

Jag är något av en nörd när det gäller att tävla i frågesport. Vem vet mest brukar jag alltid avsluta dagen med på SVT play. Och när hela familjen samlas fladdrar frågesportskorten hej vilt i luften. Bezzerwizzer frågorna har varvats ett antal gånger, och i julas hade min lillasyster köpt Nat Geo till Wii(vilket passar mig som handen i handsken då jag även brukar plöja de naturfilmer jag kommer över). Det gick hett till och min mamma sa till och med att hon skulle döda mig med wii-dosan när jag vann.

I helgen var min vän Sofie från Jönköping på besök, en frände i frågespelmani. Hon introducerade musikquiz för sällskapet och förfesten kantades av musikfrågor. Jag utformade t.o.m. ett eget, som såhär i efterhand visade sig ha tema filmmusik.
En fråga var t.ex. Vilken serie hade denna låt som intro:




För den som har quizabstinens finns det en hel uppsjö av dem på SvD hemsida. Där kan man välja om man vill testa sina kunskaper i allt från nyheter och sport till näringsliv och kultur.


Kommentarer
Bella

Jag vet svaret, wooohoo!

Så, var det Sofie själv som gjorde frågorna? Eller hade hon ett musikquiz med sig? :)

Förra veckan satt jag faktiskt och plöjde genom en hel uppsjö av quiz på SvD hemsida, de är verkligen en räddare i nöden om man har långtråkigt!

2012-01-24 @ 17:07:17
URL: http://bellsebubbsan.blogg.se/
Therése

Bra Bello!

Ja hon gjorde dem själv, men på Murphys har de visst musikquiz varje onsdag eller nåt. Man tar spotify eller annan musikuppspelare till hjälp och kan köra introfrågor, musiker eller låt frågor och en massa följdfrågor på det.

Ja, men roligast är om man gör de samtidigt som någon och jämför.

2012-01-27 @ 09:20:06
URL: http://blogg.yurei.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0