Tentatröst

Jag har min första hemtenta på många herrans månader och takterna sitter inte i, för att uttrycka sig milt.
När det inte flyter på som sig bör, eller gjorde en gång i tiden, är det lätt att hjärtat kryper upp i halsgropen och gör en hemskt medveten om dess slag...som klappar igång klockans tickande och tiden rusar lika snabbt som blodet i tinningarna.

Det gjorde mig glad att hitta en gammal vän i affärn intill. Ett barndomsminne som legat och slumrat långt inne bland djupa hjärnspringor krälade sig då fram.

Ingen mindre en salmiakmattan hade kommit på återbesök, och den var sig lik. Glad och randig precis som förr.



Salmiakmattan är godast...

...men lakritsmattan är inte så illa pinkad heller.
.



Kommentarer
Veronica

Åh, får enorm längtan efter litteraturvetenskapen nu när jag ser bilderna på dina böcker som jag VET ingår i litteraturvetenskapen. Du gör det då pluggmysigt med din återfunna vän - ska nog snart traska bort till matbutiken jag med och köpa mig en salmiakmatta samt en icke illa pinkad lakritsmatta:) Hoppas du kände dig nöjd med tentan, du gjorde den säkert strålAnde!

2012-02-19 @ 20:41:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0