Monster no.1

Vi fick se en del monster på resan.
Jag trodde att jag skulle vara på randen till hysteri hela tiden, med tanke på alla småkryp.
Men jag överskattade(fast i negativ bemärkelse) min insektsfobi. För det mesta blev vi mest fascinerade, om man räknar bort gator som svämmade över i kackerlackor och råttor om nätterna.

Här har vi en liten rackare som flyttade in under min handväska när vi tog några öl på en jazzbar i Ayutthaya.
Kvinnan som satt vid bordet intill varnade att något just krupit under min väska, det var denna lilla skapelse som letade snask med sina långa griparmar.




När jag lyfte väskan ställde den sin gadd rakt upp och likaså sina armar. På hugget.
Den var kanske 10 cm om man räknar bort gadden och armarna, kan just undra vad det är för insekt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0