Filmmaskerad!

 

Min lillasyster Bella fyllde 20 och detta firade vi med en hejdundrande maskerad. Temat var film. Det kom karaktärer från alla möjliga genrer!

 

 

Tårtorna var ett spektakel i sig. Jag kämpade med karamellfärg och marsipan hela förmiddagen för att skapa Bellas favvis Svampbob. Min storasyster Caroline stod för Chewbacca skapelsen och Polaren Empa för Dinosaurieägg tårtan a`la Jurassic Park.

 

 

Jag Var Sayuri från Memoirs of a geisha.

 

 

Och Patrik var Che Guevara från Che.

 

 

Bella gick in för rollen som Charlie Chaplin och lockade till skratt genom bara ett stumt sving med käppen.

 

 

Sofie var Cruella de Vil och hade en halvflådd dalmatin i sitt grepp hela aftonen!!!

 

 

Här är damerna Caroline och Emelie som tog maskeraden till en högre dimension genom att inte bara anamma sina karaktärer till det yttre utan även det inre! De var bröderna från The Boondock saints.

 

 

Storasyster Jennie hade en hemsnickrad kostym som hette duga! Hon var en gremlins och hennes pojkvän var Mad hatter från Alice in Wonderland.

 

 

David var Jack Sparrow.

 


Patrik bjöd självklart på cigarr i äkta Guevarra stil. Jag hade lite problem att inte sluka ner all rök i lungorna, lugnt bolmande skulle det visst vara. Men senare tände vi en vattenpipa med tobak smaksatt med äpple om jag inte minns fel, och där var precisionen inte lika viktig.
Boondock saints, Jason från Friday the 13th och Legolas tog priset i längst festande och var de som avrundade festen framåt 7 på morgonen.


Kommentarer
Veronica

Sjysta bilder! Då fick man till och med se hur tårtorna såg ut, innan de blev attackerade:) Och så var det ju det där med Che Guevara, jag kommer aldrig någonsin mer att förväxla Che med Rambo:)

2011-05-13 @ 08:27:40
Therése

Ja de gick åt, och det var ju meningen, var lite orolig att ingen skulle våga äta Svampbob t.o.m...den såg ju lite giftig ut.

Ha ha ha, men om du inte sett Che(filmerna) så är det ju nära nog att gissa Rambo, han springer ju också i djungeln med gevär :)

2011-05-13 @ 09:19:17
URL: http://yurei.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0