Ny kamera

Idag köpte jag en ny kamera. Har vart utan i nästan ett halvår och jag är ändå en flitig fotare av vardagen.
Jag blir upprymd som ett barn och förvånad som en tant vid teknologiska moderniteter...som t.ex panorama inställningen på kameran:


Nu blev det kanske inte bästa kvalitén på just detta exemplar, men lagom till kinesiska muren ska jag kunna fånga milslånga vidder!!!
Dessutom kan man trycka på en smileyknapp, då tas inte något kort förrän kameran hittar ett leende. Kanske inte den mest välbehövliga funktionen för någon med förmåga att läsa av ansikten och med synen i behåll...

Katterna fick bli mina försöksdjur, som alla sina likar var de ganska missnöjda med det.

Bäbisen väntar på att kattstegen ska fällas ned

Klovässarn Miff skrämmer livet ur Jarl

Varken Miff eller Patrik var lika fängslad av det nya tillskottet som jag.

 

Den tog dessutom utomordentligt bra pundarbilder på mig, precis som alla andra kameror...

 

...vad mer kan man begära?



Kommentarer
crillen

hahahaha oj så trevligt man kan ha med en kamera! O fina bilder blev det med!! Asa häftiga funktioner oxå, det med leendet var ju helt galet modernt. Vart är vi påväg??? ;)

2011-07-14 @ 23:31:20
Bella

Ojojojojojojoj! Tänk att ha med den kameran när Crill har fått i sig en droppe alkohol, livsfarligt, den skulle nog börja brinna, eller helt enkelt spela in hela aftonen!

Blev ju redigt bra bilder, kompaktkamera for the wooorld!

2011-07-27 @ 00:00:24
URL: http://bellsebubbsan.blogg.se/
Veronica

Sjysta bilder - gillar spec den nästsista. Där ser man lite hur kameran fokuserar och jobbar fint med vinkeln. Kom just på nu, att du nog skulle gilla Murakami särskilt, eftersom han har någon slags genomgående kattfilosofi i sina böcker. Han gestaltar dem lite så som du fotar dem, eller kanske talar om dem. Eller talar överlag, kanske.

2011-08-24 @ 13:36:57
URL: http://www.libfina.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0