Plomise

Nytt år och nya tag...löften hit och dit.
Jag avgav inget löfte på nyår och har under årets första vecka känt hur det kliar i löftesknölarna.
Jag hittar på nya hela tiden:
-lära mig göra ett nytt uuuurnyttigt recept varje vecka.
-skaffa glasögon
-fixa med tandläkartid
-börja på gym...eller vad lovade jag nu? Nej för tusan! För ett par dagar sedan hälsade jag på en ljuvlig kamrat på hennes jobb, ett gym. Och hörde hur instruktörens klämkäcka hetsiga röst ekade mellan väggarna "KOM IGEEEN, höger, vänster, LIIIITE TILL", svettiga herrar kom och fyllde på vattenflaskorna då de i spegeln stolt granskade sig själva och de fuktiga avgjutningar som floden av svett skapat på deras t-shirts.
Nej, jag ska inte vara helt fördömande, håll er i form gott folk!
Men jag får torgskräck av att svettas i grupp, slafsa med klabbiga fötter i gemensamma duschar och omklädningsrum...Så den sista punkten på de försenade nyårslöftena stryks och jag ska försöka att inte hitta på massa löjliga nyårslöften och istället försöka finna en jämn motivation till nyttiga saker i vardagen.
Kanske ska det bli mitt nyårslöfte?


Kommentarer
Veronica

Nyårslöften är överskattade, speciellt de man skymtar på gym: du vill inte befinna dig på ett gym så här års. Det är totalkaos där och mitt annars fysiska krypin har blivit en vikthets, något som jag gravt drar mig för. Det liksom lyser eld&lågor i folk blickar och konditionsmaskinerna alias FETTförbränningsmaskinerna går på högvarv. Jag blundar mest och garvar åt alla som tjoar och har sig. Ibland tjoar även jag, men mest för att leka med den banala leken.



Tycker det låter mer sunt, det som du lovat dig - den jämna motivationen är en svår baddare, men fan nyttig när man väl får till den. Mer nyttigt än allt gymtugg i världen.

2011-01-07 @ 12:19:47
URL: http://www.metrobloggen.se/libfina
FowZie ♥ ~ felicia aulén

Disktrasor är som elefanter, dom följer inte riktigt order ! =)

2011-01-07 @ 21:41:56
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0