Suzhou

Igår hade jag min första språklektion i kinesiska, jag har försökt förstå grunderna lite förberedande så jag hade inget problem att hänga med. Får hoppas att studierna fortsätter i den banan.
Dessutom går planerandet vidare angående Asienresan, därför fortsätter jag att söka resmål i Kina, den del som jag blivit tilldelad av de medresandena att kolla upp.
Nu har jag funnit Kinas Venedig(skall tillägga, en av många som utger sig/kallas detta), Suzhou.

En ramsa från Kina lyder "Däruppe finns himmelen. Härnere finns Suzhou och Hangzhou".



De uppmärksamma kanske såg att ramsan innehöll två namn...Så jag skapar en liten cliff-hanger: i nästa inlägg, Hangzhou!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0