För djuren

Min syster tipsade mig om Yves Rocher, en butik som säljer hudvård, parfym och smink som inte är testat på djur. Det blir mer och mer vanligt att kosmetikaföretag använder sig av produkter som är både ekologiska, fairtrade och icke djurtestade. Detta är nog dels för efterfrågan ökar med folks medvetande om djurplågeriet, men också för strängare djurskyddslagar.
Body shop är en av dem som hållit på länge och som har ett stort utbud med det bästa sminket (tycker jag). Men det svider lite i plånkan efter ett besök där, även om produkterna aldrig tar slut, lite Mio min mio-sked.
Yves Rocher ligger på en något lägre prisnivå, så det rekommenderar jag starkt.

Kanske finns redan erat favoritmärke på listan över de som inte brukar djurförsök? --> kolla in!

Några bra citat jag fann på samma sida jag länkade till:

"En nations storhet och dess moraliska utveckling kan bedömas genom hur dess djur behandlas."

Mahatma Gandhi

 

"Frågan är inte 'Kan de resonera?', inte heller 'Kan de tala?', utan 'Kan de lida?'"

Filosofen Jeremy Bentham, ur Introduction to Principles of Morals and Legislation från 1789

 

"Kärleken till alla levande varelser, är människans mest ädla egenskap."

Charles Darwin

 

"Vår uppgift måste vara att frigöra oss själva /.../ genom att vidga vår cirkel av medkännande till att omfamna alla levande varelser och all natur och dess skönhet."

Albert Einstein




Kommentarer
Jennie

The body shop och Yves Rocher är minst lika bra som de vanliga märkena också, de som inte har tänkt ett steg längre och fortfarande använder animalier i sina produkter och testar dem även på djur. Visst blir det några kronor extra men som du skrev så räcker de hur länge som helst.

Vad kuslig din nya Yurei-bild är, asfin!! Står det yurei?

2011-02-25 @ 14:01:40
Therése

Ja, Body Shop tycker jag har det bästa sminket, deras ögonskuggor har så bra pigment!

Tack :) Ja det står yurei på japanska.

2011-02-25 @ 14:08:16
URL: http://yurei.blogg.se/
Veronica

Body Shop är guld, både i produkt och peng:p Vilken splendid header du fixat till, passar dig och din nyvunna kärlek väldigt bra!

2011-02-26 @ 09:31:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0