El laberinto del fauno


Här kommer jag med ännu ett tips på ett mästerverk!
Det är Guillermo del Toros film Pan's Labyrinth(El laberinto del fauno).
Den utspelar sig i Spanien under Franco-regimen och vi får följa flickan Ofelia. Som antingen flyr från den hemska verkligheten i sin fantasi eller så är den magiska världen hon dras in i fullt existerande.
Det är det tittaren som avgör, och beroende på hur man tolkar, tänds det i slutet ett litet ljus av hopp eller så öppnas en mörk avgrund. Titta och avgör själv.

 

 





Kommentarer
Jennie

Den översta bilden skulle jag vilja ha inramad! Väldigt art nouveau. Kände du hopp eller kastades du ner i avgrunden?

2011-02-25 @ 14:04:36
Therése

Ja den bilden är jätte fin! Jag är nog tyvärr den som kastas ner i avgrunden är jag rädd. Är mycket splittrad och har haft många diskussioner med de hoppfulla.

2011-02-25 @ 14:10:00
URL: http://yurei.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0