Gammelfarfar

Min gammelfarfar Einar var möbelsnickare, han gjorde säkert mer arbeten i sin verkstad men jag vet inte så mycket om honom. Mamma sa att han var snäll, nästan för snäll... det säger hon i bakgrund till att hon var ett monsterbarn som annars var tvungen att få endel tillsägelser från de "icke-snälla".

 

Här är ett foto från 1910-20 talet? som vi hittade på logen i en gammal sekretär.
När jag får tid ska jag ta reda på lite mer om mina föregångare så de inte faller i glömska, det händer annars  alldeles för fort.


Kommentarer
Veronica

Gillar din något obskyra touch på inläggen. Eller så skumt är det väl egentligen inte det du skriver, kanske inte för dig - men i bloggvärlden ter sig denna typ av vinkling i dina bloggämnen+framställning som mer exotiskt, kan jag tänka mig :)

2010-11-27 @ 16:25:20
Therése

Jag tänker mig temat Freakshow. Ha ha ha, nej den är inte så genomtänkt helt enkelt.

2010-11-27 @ 16:47:29
URL: http://yurei.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0