T9 min vän?

När ett par öl slunkit förbi gom och svalg så blir sms-förmågan många gånger avsevärt nedsatt. Att inte alkolås på mobiler har uppfunnits är faktiskt ett smärre mysterium.
För alla har väl någon gång vaknat upp dagen efter och upptäckt att en gnagande djävul flyttat in i bukhålan bland levern och tarmarna, bara för att påminna oss om att på mobilen finns det spe och skam dokumenterat.
Om några meddelanden dessutom har lyckats komma i utkorgen så vet man att det definitivt är något skämmigt att beskåda.
Jag gick över till T9 för ett par år sedan, innan var jag en av dem som febrilt tryckte fram varje bokstav, men båda utförandeformerna har sina för och nackdelar. Det beror nämligen på antalet promille man lyckats få till stånd.
T9 är bra i början av kvällen när man fortfarande läser igenom sms:en lite snabbt innan man skickar iväg dem, senare orkar man inte lägga in nya ord i den bristfälliga ordboken och glömmer att ändra ord så t.ex jävla blir katja och vi ses på lörda blir vi per så losec...Då kan det vanliga sättet vara lättare för läsaren att tyda då några bokstäver som blivit fel går att pussla in själv.
Men ett alkolås vore nog den bästa metoden trots allt.

Fin poster som väcker minnen från Österängens kollektiv


http://artfiles.art.com/images/-/Beer-Poster-Card-C10204348.jpeg


Kommentarer
Veronica

Hahaha, ja det finns sjukt många varianter av felaktiga meningar med T9-funktionen. Men vem vet, in vino veritas... ;

2010-05-10 @ 16:33:23
URL: http://www.metrobloggen.se/libfina
crill

Ja man kanske rent av lär sig något om sig själv genom dessa sjuka fylle sms, en gång hade jag skrivit värsta felstavade dikten, men den va ganska slående faktiskt!Den planchen ä fantastisk o passade ju perfekt för senast om man tänker på de manliga sällskapet, hahahahha!näää nu va jag dum :)

2010-05-10 @ 18:43:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0