Middagskonversera

Idag noterade jag samtalet vid mitt middagsbord.

Hela familjen var samlad och några goda vänner därtill.

Det är alltid härligt att vara med folk som har samma jargong som en själv. När man känner varandra så väl att man vet att man kan prata om allt och överdriva av hela ens förmåga utan att någon tar illa upp.

Ironin flödar mer än själva maten genom folks strupar och ingen missuppfattar.

Ett av ämnena idag var, moderkakan. Denna mänskliga äggula som skänker de små embryona näring där inne i kvedet.

Kan man be att få ta med sig den hem efter förlossningen?

Kan man förädla den och sätta upp på väggen som man gör med djurhud?

Ja, vissa vill ju äta den till och med… Tom Cruise till exempel…

Googlade efter en bild till detta inlägg...men jag ska inte tvinga på er detta glansiga stycke av ådror. Ganska intressant att beskåda dock.



Kommentarer
Anonym

Det bästa samtalsämnet vid en middag, mumma!

Mamma berättade att förr när man steriliserades snittade de av äggledaren vilket ibland innebar att man blev befruktad utanför livmodern och barnet låg inklämd mellan tarmarna, inklusive moderkakan, väldigt väldigt otrevligt tycker jag.

2010-05-18 @ 14:39:33
Bella

Den förra kommentaren var från mig..

2010-05-18 @ 14:40:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0