Glimt bland Blipp

När man sitter i timtal i kassan och köerna växer trots att armen, till ett svarande pip, går i 120km/h, det är då man måste finna en liten upplyftande glimt. När man finner en sådan kan man sitta och skratta en liten stund och det kan göra fem minuter av ett sextimmars pass lite mildrigare.
En gång upptäckte jag t.ex. att på kvittot förkortas apelsinjuice till, apjuice.
Och kattmat med smak av kött förkortas kattkött.
Idag kom ett par pingvinstänger glidande ner för rullbandet, den ena med smak av mint, den andra med smaken häxvrål. Jag slängde bara en blick på dem men ögonen sög upp orden, pingvin och vrål: PINGVINVRÅL.
Pingvinens vrål fyllde mitt huvud för en stund, jag vet inte hur en skrikande pingvin låter så det var en ljuvlig symfoni som övertalade den blippande kassan för en stund.



By Cheryl Ertelt


Kommentarer
Veronica

Haha härliga observationer, som alltid!

2010-05-08 @ 11:31:29
URL: http://www.metrobloggen.se/libfina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0