幽霊

Vid tillfälle av dödtid brukar jag uppehålla mig vid ett par saker som bara äter tid. Som ni förstår brukar denna dödtid sedvanligt uppstå när alla andra sover.

Då jag sitter med klarvakna ögon och spattig kropp, och bara måste uppehålla mig vid något tills sömnen väljer att infinna sig.

 

Så brukar jag sitta på google translate och testa ord på ord till olika språk.

 

Jag brukar också sitta och bara googla bilder...alla möjliga. Men till slut brukar det alltid leda in på saker som får magen att vridas i skräck. Till saker som jag har en fobisk rädsla för...typ malar...både i fisk och fjärilsform.

Inatt la jag ihop dessa två...resultatet blev:

幽霊


 


För mig som är lite skadad efter att för många herrans år sen sett japanska The ring, så blev detta en riktig magvridare...särskilt när min bonsai's löv plötsligt började prassla och falla av...


Kommentarer
crill

ÅH FYFARAO! Det är vad jag kallar skräck! särskilt den första, nu kommer jag inte kunna sova inatt... jag ska gå in och söka på dinosaurier när jag inte har nått att göra, skräcken kommer bli total!

2010-12-02 @ 10:52:38
Veronica

Hehe, låter självdestruktivt men samtidigt väldigt gulligt:) Speciellt det där med att leta upp översättning på ord i google trslt - I like!

2010-12-03 @ 15:22:00
URL: http://www.metrobloggen.se/libfina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0