Spetälsk eller chilin?

Kanske skulle det vara skönare med lite mindre känsel och främst slippa denna överkänslighet.
Ginger som jag är så är min hud skör som gammalt förtorkat papper från 1700-talets mitt.
Hackade lite chili till middagen, fingrarna svider fortfarande. Under tiden jag brilljerade med kniven råkade jag med mina chilifingrar nudda ansiktet och fick en smärre allergisk chock. Det stack i varenda por och läpparna började snart domnas bort.
Med vinterns torra luft förtorkar jag sakta men säkert och samtidigt försöker min idiotiska hud återfukta sig självt vilket gör att jag får en attack av småknotter. En sådan jävla fräsching! Jag tar snart en osthyvel och hyvlar av mig mitt skinn dränker det i en mirakelkräm och lägger på det lagom till våren igen, jag tror ingen skulle märka någon skillnad just nu ändå.

www.skinema.com

Nu går jag och slipar bladet på ostahyveln!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0