Latmasken bet mig


Vad har jag denna dag åstadkommit?
Så avslutar min hjärna automatiskt dagen och nästan alltid med samma resultat, inte ett skit. Det kanske är därför jag är uppe om nätterna, tar ifatt det jag borde gjort under dagen...listan har fortfarande icke-i-kryssade rutor...de måste ju kryssas för. Men nu har klockan passerat midnatt och på en av punkterna på listan står det: Städa ut kylskåp...och jag har ju ingen lust att städa ur kylskåpet och behöva gå till sängs med gammal rutten lökstank ingrodd i fingrarna. mitt kylskåp är äckligt, som resten av min lägenhet, ja, dammsuga stod ju på listan också.
Var tog timmarna vägen då?
Vad har jag egentligen gjort, jag har inte ens varit ute och klämt på den nyfallna snön...latmasken bet mig, redan som barn. Kanske ska jag ut och klämma lite.
Se om jag hittar något av barnen som kastade snöbollar på min ruta i lördags...då blir det hämnd, det behövs inte ens någon förfrågan om barnet i fråga är skyldig. Om en unge är ute efter tolv så har den självklart något ont i görningen.

http://perbrahe.nu/anv105/BellaPhotography/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0